Monday, June 04, 2007

Escultures al carrer


Sense buscar-ho, passava per les Rambles i em vaig trobar les escultures d'Igor Mitoraj. Cossos enormes, decapitats o amb extremitats tallades. És impressionant poder visualitzar aquestes enormes escultures aplegades al carrer.

Junt amb elles vaig trobar un panell informatiu que explica l'intenció d'acostar l'art a l'espai públic per estar a l'abast de tothom, i em va semblar molt bona idea, encara que em manca més informació de cada obra en particular.

Entremig dels cossos sorgeixen rostres; les cares de moltes escultures estàn envenades, es respira un maltractament psicològic que és el que patim cada vegada més en aquesta època contemporànea de consum absolut, de materialitat.

Les ferides s'intercalen amb fantàstiques ales, que em remeten a personatges mitològics, els quals podem ser tots nosaltres, en la societat actual.

Enormes caps esquerdats deixen entreveure i accedir a l'interior de l'escultura, perquè tots poguem introduir-nos-hi i veure la vida a través dels ulls de l'art.

No comments: